Få igång epost efter Exchange Störning

Hej!

Då IOS (Apple) enheter har lite problem med nya Databas EID behöver man ta bort sitt konto på sin telefon/padda och sedan lägga till det igen.
Det gäller inte alla, kolla om du fått några nya epost från 2018-11-30 09:40 har du inte det behöver du följa denna instruktion.
Detta gäller inte din dator utan bara din iPhone eller iPad.

Här nedan har du en instruktion hur du går till väga.

  1. Gå till InställningarLösenord och konton – Klicka på ditt epostkonto – Välj sedan Radera Konto som du hittar längst ner
  2. Gå tillbaka till InställningarLösenord och konton – Välj Lägg till KontoExchange – Fyll i din epostadress och ange en beskrivning Exchange Epost – Klicka på Nästa och välj konfigurera manuellt – Fyll i ditt lösenord du fått på SMS av oss och tryck på nästa
    Fyll sedan i Server: epost.djdata.se
    Användarnamn: Har du fått i ditt sms från oss
    Tryck sedan på nästa och spara – det är klart!


  3. Vänta någon minut på att enheten får kontakt med vår server.
    Sedan vill du säkert att kalender och kontakter ska som standard läggas i exchange konto och gör då följande.
    Gå till InställningarKalenderFörvald kalender och välj Exchange Epost  Klart
    Gå till inställningarKontakterFörvalt konto och välj Exchange Epost  Klart
  4. Det ska vara allt snyggt jobbat, är det några frågor skicka gärna ett SMS till mig på 0704869757  MVH //Daniel   ( som nu är lite sliten av veckans driftstörningar 🙂  )

Comments are closed.