Samtliga tjänster -löst-

Samtliga tjänster -löst-

2019-09-25 14:27
Vi har en störning på samtliga tjänster.

uppd 14:30
Tekniker misstänker hårdvarefel och är på lagret för att lasta ny utrustning. Ska sedan åka till nod i Mjölby

uppd 14:46
Tekniker på plats på huvudnod Mjölby.
Vår corerouter måste bytas vi jobbar för fullt med bytet beräknad klartid 15:20

uppd 14:50
Ringer in yttligare tekniker för att snabba upp arbetet.

uppd 15:08
Arbetet fortlöper bra. Konfigurering av ny utrustning pågår

uppd 15:15
Arbetet är klart men vi har några kunder som fortfarande är utan nät samt ett /24 nät i skänninge vi måste programmera om.
arbetet fortgår.
Samtliga kunder inom utsikt ska ha nät.
Har du problem att komma ut på nätet prova starta om din utrustning.

Uppd: 15:57
Samtliga nät i Skänninge ska nu vara uppe.
Enstaka företagsabonnemang i utsikts stadsnät är kvar, vi fortsätter arbeta för fullt.
Har du fortfarande problem att komma ut på nätet skicka jätte gärna ett mail på info@djdata.se så ska vi undersöka, vi har fortfarande stor belastning på vår kundtjänst och kan vara svåra att nå på telefon.

Uppd: 16:07
Samtliga nät och tjänster är åter i drift.


Störningen omfattades av det sämsta tänkbara, våran corerouter har fått fel på sitt internminne vilket orsakade en omstart och sedan felaktig boot.
Vi fick akut byta coreroutern vilket är ett väldigt stort arbete.
Nertiden för 93% av våra kunder blev 44 Minuter, men vi förstår fullt att denna störning skapade problem för våra kunder.
Vi hade reservutrustning och har övat för dessa senarium och arbetet flöt på så snabbt det möjligen kunde.
Vi ber igen om ursäkt för störningen, vi kommer samtala med våran corerouterleverantör hur hårdvaran kunde fallera då den är känd av branchen som en otroligt stabil produkt.